Godziny pracy pedagoga specjalnego w r. szk. 2024/2025
Pedagog specjalny: mgr Barbara Krok
tel.: 18 26 87 287, kontakt przez dziennik elektroniczny LIBRUS
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
9.40 – 12.40 | 11.30 – 13.30 | 11.30 – 12.30 | 7.00 – 8.00
9.40 – 10.25 11.30 – 13.45 |
10.45 – 13.15 |
Pedagog specjalny to specjalista, który zajmuje się planowaniem, prowadzeniem i modyfikowaniem działań edukacyjnych, terapeutycznych
i opiekuńczych dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Ma pomagać rozwijać potencjał uczniów oraz motywować
ich do dalszej pracy czy nauki mimo pojawiających się przeszkód.
Nadrzędnym celem zajęć z pedagogiem specjalnym jest:
integracja społeczna- zapewnienie odpowiedniego wykształcenia, umiejętności społecznych i narzędzi, które pomagają osobom
z niepełnosprawnością w pełnym uczestnictwie w życiu społecznym;
rozwijanie indywidualnych umiejętności i zdolności w różnych obszarach, takich jak edukacja, kariera, sport i sztuka;
zapewnienie bezpieczeństwa i opieki osobom z niepełnosprawnością przed przemocą, dyskryminacją i wykluczeniem społecznym;
stworzenie otoczenia przyjaznego dla osób z niepełnosprawnością;
zapewnienie osobom z niepełnosprawnością równych szans poprzez zapewnienie odpowiedniego wykształcenia, umiejętności społecznych
i narzędzi, które pomagają tym osobom w osiągnięciu sukcesu w karierze i życiu.
Pedagog specjalny realizuje następujące zadania:
1. Współpracuje z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
2. Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami oraz innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole, ale także z rodzicami i uczniami, czyli:
– rekomenduje dyrektorowi działania w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
– diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.
3. Wspiera nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
4. Udziela pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom, rodzicom, ale także nauczycielom.
5. Współpracuje z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.