Wielkanocny „ESCAPE ROOM”
W ramach innowacji pedagogicznej uczniowie klas czwartych wzięli udział w kolejnej lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody „escape room”. Tym razem temat zagadek dotyczył „Easter”, czyli Wielkanocy w krajach anglojęzycznych.
Aby zdobyć prezent od zajączka wielkanocnego, należało współpracować i wykonać w grupach szereg zadań językowych. Dzieci utrwalały słownictwo wielkanocne, oglądały film na temat angielskich i amerykańskich tradycji świątecznych, rozwiązywały quizy
i krzyżówki, układały puzzle z zagadką, odgadywały rebusy itp. Tylko za poprawne wykonanie jednego zadania można było zdobyć wskazówkę, która prowadziła do koperty z kolejnym wyzwaniem. A na zakończenie uczniowie udali się na poszukiwanie jajek, na których znajdował się kod do zdobycia nagrody.
Uczniowie pracowali z zapałem i wielką radością, lekcja łącząca naukę z zabawą okazała się niezwykle emocjonująca.
Renata Pustuła